Saturday, July 06, 2019

Barcelona 2018 ja Pärnu 2019

Kaapon joukkue on tehnyt kaksi ulkomaanreissua tämän kahden vuoden aikana, mitä ollaan mukana oltu.

Ensimmäinen turnausreissu tehtiin Barcelonaan, turnaus oli Barcelona Football Cup. Lensimme Barcelonaan ja ajoimme sieltä bussilla Salouhun, jossa majoituimme mökkikylässä. Meidän mökissä nukkui Kaapo, R ja S ja huonekaverini oli A.

Ensimmäisenä päivänä otimme paikan haltuun. Pojat kävivät uimassa ja teimme retken rantaan. Kaikki kahlasivat meressä vaatteet päällä. Kaapo hihkui riemusta.

Pelejä oli yhteensä kuusi ja hävisimme kaikki, emme tehneet yhtään maalia! Vastassa oli ulkomaisia joukkueita Ranskasta, Belgiasta, Romaniasta, Englannista ja Irlannista. Tosi taitavia joukkueita kaikki. Kun meidän veskaa harmitti tappio Belgian pelistä ja se jäi maahan makaamaan, nosti Belgian pelaaja sen maasta ja tsemppasi hienosti.

Meillä oli 13 pelaajaa ja vain kaksi matkusti ilman vanhempia, reissu oli siis varsin leppoisa. Meidän pojat pelasivat aamusta iltaa pötyä eivätkä kaivanneet pelien lisäksi sen kummempaa ohjelmaa.

Lauantaina matkustimme bussilla Barcelonaa katsomaan futista ja näimme, miten Messi teki hattutempun. Istuin Kaapon kanssa kahdestaan ja se hihkui taas jännityksestä ennen pelin alkua.

Olin ajatellut, että Kaapo haluaisi nukkua muiden poikien kanssa samassa huoneessa, mutta se halusikin nukkua äidin kanssa.

"Millainen vauva minä olin?" se avasi keskustelun ekana iltana.

Tänä kesänä teimme viiden päivän reissun Pärnuun. Yövyimme kylpylähotellissa ja kylpylä olikin ahkerassa käytössä. Itsekin uin joka päivä kahdesti ja kävin kolme kertaa lenkillä. Ihan hyvä sporttiloma siis!

Tällä kertaa pojat yöpyivät keskenään ja siitä aiheutuikin melkoinen härdelli. Ensimmäisen iltana ne sammuivat heti span jälkeen, toinen yö meni hulinaksi ja kolmas ja neljäs ilta sujui sitten jo paremmin, kun tajusimme käydä kuuntelemassa huoneet vartin välein. Päivystimme alakerrassa ja teimme vuorotellen kierrokset.

Tällä kertaa pelit sujuivat hitusen paremmin, teimme jopa hattutempun eli kolme maalia (kuudessa ottelussa). Haastavaksi tilanteen teki se, että kyseessä olivat ensimmäiset ison kentän pelit. Täytyy nyt treenata ison kentän pelejä ahkerasti ja sopia harkkamatseja, eiköhän se lähde siitä sujumaan.

Parasta reissussa oli vierailu läheiseen vesipuistoon Tervise Paradiisiin. Poikia lähti mukaan 12 ja keski-ikäisiä 4. Muodostimme kivasti Annen kanssa perheen ja saimme pienen alennuksen. Sitten mentiinkin jo yhteisellä pyyhkeellä ja shampoolla, mutta huoneita ei sentään vaihdettu, Anne jatkoi Minnan ja minä Marin kanssa kämppiksinä.

Vikana päivänä menimme taas rannalle. Kaapo, R ja L menivät pomppimaan trampalle jousen varassa. Kaapoa jännitti, mutta R tsemppasi ihanasti ja lopulta kaikki kolme pääsivät hyppimään.

Turnausbiisit olivat Juhannussimaa, Mennään Rinon veneelle ja Ikuinen vappu.