Tuesday, November 21, 2017

Tiistaita

Kun selaa blogia, huomaa, että olen luetellut nuo viisi tutkintoani nyt kolmeen kertaan.

Kai se vaan on jotenkin niin vaikeaa uskoa, että se oli nyt sitten siinä. Jatkossa on vain työ ja perhe, ja enemmän aikaa sille liikunnalle.

Lapset katsovat Pikkukakkosta, yksi on partiossa ja toinen kaverillaan. Kohta lähdetään isojen kanssa kenkäostoksille. Haluaisin ostaa samalla reissulla vähän vaatetta Oivalle, on kasvanut kaikista ulos. 90-senttiset L&B-housut on olleet käytössä kaikilla meidän lapsilla. Ja nyt ne joutaa kiertoon.

Olin tänään Oivan kanssa kotona, kun se oli vielä sairaana. Huomenna pääsee jo tarhaan. Leikimme tonttuja, soitin pianoa, opetin vähän Oivaakin, ja leikimme Duploilla. Etsin Oivalle junarataosia ja keräsin eläimet yhteen laatikkoon. Palikoiden lajittelu on minun tapani leikkiä.

Meillä oli niin ihanan rauhallinen päivä. Sain tehtyä työni ja hoidettua Oivan ja silti jäi aikaa leikille ja asioiden työstämiselle. Olen ollut nyt 19 vuotta töissä. Ja edessä on 25 vuotta. Kumpikin pitkiä pätkiä.

19 vuotta on mennyt hujauksessa. Olen tehnyt töitä asiantuntijana kemian ja tietotekniikan parissa. Olen myynyt, määritellyt ja vetänyt projekteja. Olen toiminut menetelmistökonsulttina. Nykyisessä työssäni johtajana pääsen yhdistämään vähän kaikkea osaamaani: huolehdin alaisistani ja asiakkaistani, suunnittelen ja toteutan, teen ja delegoin. Taloutta tarvitsen päivittäin. IT-alalta tarvitsen osaamista infrasta ja sovelluskehityksestä. Johdan palvelua ja toimin projektien omistajana, vedän myös projektia. Monipuolista hommaa ja työtä on paljon.

Lapset huutaa ja tappelee ämpäristä. Kuinkas muuten. Koko huusholli on täynnä leluja ja ne sai riidan aikaiseksi pesuaineämpäristä. Toinen luovutti ja toinen istuu ämpäri päässään.

45 minsaa lähtöön. Nyt pitäisi ryhdistäytyä ja ottaa tilanne haltuun.

Niskat ja hartiat on jumissa, kun on kökkinyt koko päivän läppärillä. Lapsi seisoo tuossa edessä ämpäri päässään. Haluaisi piirtää siihen tussilla, mutta tussi ei tartu. Touko tuli toiselta kaverilta ja lähtee toiselle. Kolme pyörii tässä ympärillä.

Mutta nyt luovutan koneen Kaapolle, eiköhän tiistai ollut tässä.







No comments:

Post a Comment