Tuesday, August 09, 2005

Jopas ukostaa,

minä nettailen ja mies koodaa vieressä. Kääpä on saatu unille. Sillä olikin vähän surkea ilta, itketti ja kiukutti vaan. Päivällä kääpä oli kyllä oikein reipas, haettiin postista äidille Neues Puppenhaus, joka oli pakattu valtavaan laatikkoon, sekä käävälle isojen likkojen sänky Askosta. Moikattiin samalla reissulla mummia ja vaari heittikin meidät sitten kotiin. Ja roudas sen sängyn.

Tänään tuli oikea opintokriisi, sillä Minä, monta tutkintoa suorittanut ihminen, en yksinkertaisesti saanut selville, mitä pitää tehdä, jotta valmistun. Hermostutti ja raivostutti ja oli pakko lähteä kävelylle. Sain kokista ja salmiakkia ja kaatosateen, mutta onneksi ehdin alta pois. Nyt on jo helpottanut, 100 g salmaria ja pari desiä kokista auttaa aina. Ja on ihanteellista odottajalle :)

Eilen oltiinkin käävän kanssa puuhakkaita: suoritettiin operaatio lelut olkkarista lastenhuoneeseen. Aika hyvin onnistui. Samassa yhteydessä pakattiin Duploja laaatikoihinsa, jotta niitä voi sitten aikanaan antaa lahjoiksi. Siis minä olen Lego-hamstraaja, ja nykyisin myös Playmobil-sellainen. Mutta muuten olen terve.

Nyt alkaa sitten syksyn suunnitelmat olla paketissa: semmaa, gradua, kandintutkielmaa ja prosemmaa (ja kaikki vielä samasta aineesta...), partiota ja mammajumppaa. Niin ja tietty käävän hoitoa ja mikrokäävän odotusta. Plus tietty tenttejä, mutta niitä nyt ei lasketa. Alkaa jo vaikuttaa minun syksyltäni: ihan liikaa kaikkea mutta mistään ei malta luopua. Bonuksena vielä kuoro, mutta sen voi sentään jättää väliin, jos tekee tiukkaa. Kun katsoo tuota listaa, on vaikea uskoa, että opiskelee "ihan vaan omaksi ilokseen". Mutta niin se vaan on. Huvinsa kullakin.

No comments:

Post a Comment