Tuesday, August 14, 2007

Käävän jorinoita

Pakko kirjata joitain kesäjuttuja ylös, ettei vallan unohdu.

Kääpä: Isona minä kaffatan oikein iiisot tissit!
Mies: Ai mitä varten?
Kääpä: No sitten minä saan omat linssikat!

Kääpä: Sitten kun minä menen kouluun, muutan omaan kotiin ja isi ja äiti voi tulla minun luokse kylään.
Minä: Ei sinun vielä silloin tarvitse muuttaa, kyllä isi ja äiti sinua silloin vielä hoitaa.
Kääpä: No minä voin sitten muuttaa tähän samaan taloon, toiseen kerrokseen.

Kääpä: (Mökkiterassilla eli junassa) Minä menen kouluun reppu selässä. Ensin vien lapsen hoitoon ja sitten jatkan junalla Pasilaan kouluun.

Koululeikkiä jatkettiin muutama päivä. Reppu oli täynnä pehmoeläimiä, joihin olisi pitänyt kirjoittaa tussilla nimet. Oli kätevää, että koulu oli juuri Pasilassa, koska sinne pääsee hyvin junalla.

Kääpä: (Saunassa) Mitenkäs teillä on molemmilla karvaset peput?

Kääpä: (Autossa) Osaako Taivaan Isä lentää?

Minikääpä: Äiti. Äiti. Tööt-tööt! Vene!

No comments:

Post a Comment