Sunday, July 29, 2007

Pihahommia, Pusula ja Nuuksio

Seuraava viikko vierähtikin sitten maahommia tehdessä, kalusteita pestessä ja maalatessa ja kiviä roudatessa. Mutta nyt on piha valmis, saa tulla ihastelemaan!

Viikonloppuna pääsimme myös mökille. Kääpä pääsi vaarin kanssa ongelle. Kalastajat sitten perkasivat kalat ja äiti paistoi ne pannulla. Voi sitä polleutta, kun kääpä sai huutaa "nyt kalaruualle!" Ja hyväähän se toki oli, syötiin käävän kanssa kimppaan kaksi särkeä ja yksi appura. Pikkusintit vaari vei koukkuihin. Kääpä pääsi katsomaan koukutkin ja haukihan siellä oli. Tosin kalamiehet unohtivat haavin rannalle ja niin vaan karkasi se hauki. Mutta olipa se reissu!

Saavuimme mökille perjantai-iltana miehen töiden jälkeen. Oli sateista, kylmää ja pimeää mutta niin vaan kääpäläiset astelivat järveen lotraamaan. Illalla saunottiin ja otettiin järvikeikka uusiksi. Seuraavana päivänä sitten aivasteltiinkin...

Päästiin muuten miehen kanssa Nuuksioonkin. Sisko vahti yhden yön kääpiä ja me ajettiin Nuuksioon, pistettiin teltta pydeen, paistettiin makkarat ja keiteltiin kahvit ja miltei samat systeemit aamulla. Pääsin jopa uimaan ja sitten vielä kaffestugan kautta kotiin. Olipa ihana reissu!

Houkuttaisi lähteä kääpäin kanssa telttailemaan, mutta vähän vielä arveluttaa se touhu. Meidän mukulat on niin huonoja nukahtamaan, että voisi olla varsinaista hulinointia se homma. Mutta toisaalta, eipä se leirihuone paljon telttaa isompi ollut. Mutta katsellaan nyt, onhan tässä elokuussakin vielä lämpimiä öitä.