Monday, September 08, 2008

Sairastelua

Blah, olin viime viikon flunssassa ja olo on edelleen hutera. Tokaa päivää olen silti töissä, mutta nyt on sitten muun perheen vuoro. Mies aloitti sairastelun jo viikonloppuna ja eilen tarhasta sitten soitettiin, että sieltä löytyisi kaksi meille kuuluvaa kekälettä.

Mies haki lapset ja tosi nuutanoita ne olivatkin. Ja itkuisia myös. Mies antoi niille kuumelääkettä, joka sai Minikäävän ihan villiksi. Se hyppi ja pomppi ympäriinsä ("Osaan mä yppiä!") ja kävi kerroksilla. Vasta Maisa sai sen rauhoittumaan. Kääpä olikin sitten kuumeisempi, ja otti pienet tirsatkin illalla.

Viime viikolla Miniäinen oli tiistain kotona, kun oli niin köhäinen ja räkäinen. Siinä me sitten podettiin, Minikääpä ja minä, ja ihmeteltiin toisiamme. En muista, koska olisin ollut kahden Minikäävän kanssa kokonaisen päivän, en ehkä ikinä. No, jo oli aikakin. Soitimme sitten mummille, ja lapsi kertoi:

"Mä olen onnellinen.
Isi Kaneva öissä.
Ikko äiväkodissa."

Kääpä pääsi siis päiväkodin juuresjuhliin, tosin kamalan huudon saattelemana. Ja Minikääpä puolestaan huusi kotona, kun ei päässyt niihin *%#*? juuresjuhliin. Siitä tulikin sitten päiväkodista sanomista, kun asetimme sisarukset eriarvoiseen asemaan. Just just. On hieman eri asia hoitaa kuumeisena yhtä lasta kuin nujakoivia sisaruksia.

No comments:

Post a Comment