Monday, March 31, 2014

Facebook & kääpäin jutut

Liityin Facebookkiin 31.10.2007. En mitenkään etujoukoissa, mutta ajat sitten kuitenkin. Siihen aikaan statuspäivitykset olivat muotoa “xx is duunissa” tai “xx relaa”. Paljonhan olen kirjoittanut asioita Kääpälään, mutta nyt ryhdistäydyin ja napsin talteen kaikki kääpäin sanomat jutut. Oli hauska selata statukset nykyhetkestä sinne vuoden 2007 loppuun. Elämä tuntuu olevan pelkästään kotiin jäämistä, tarhapaikkojen hakua ja saamista ja töihin paluuta. Välillä sitten käydään uimahallissa, HopLopissa ja vaihdetaan asuntoa. Mutta tässä siis ne kääpäin jutut:


03/2014
Touko: Taimi, sitten kun sinulla on karvat, sinäkin saat omia lapsia.

19.3.2014
Toukolle ei meinannut lohikiusaus upota, mutta se kuvitteli, että ruoka oli sen synttärikakku, jonka se söi salaa, ja sai syötyä koko satsin.

19.11.2013
Kanerva: Hei äiti, nykyään ei enää sanota "ei todellakaan" vaan "ei tod."!

20.9.2013
Touko: Sitten kun me ollaan kaikki kasvettu isoiksi ja karvaisiksi, meidän perheessä ei ole enää lapsia.

8.9.2013
Minä: Lähteekö pojat pyhäkouluun?
Touko: Ai tehäänkö siellä pipareita?
Minä: Ei, siellä puhutaan Jeesuksesta.
Touko: No sit mä en lähe.

3.6.2013
Minä: Otitko sen piirustuksen mukaan?
Touko: En. Jätin sen tarhaan muistoksi, kun kuolen.
Minä: Et sinä vielä kuole, vasta sitten, kun olet vanha, vanha mies.
Touko: Vanhat näkee lentäviä autoja.

11.5.2013
Taimin eka lause: "Anna nakki!"

15.1.2013
Kanerva: Jos mun pitäis nyt valita joku ammatti, jossa mä toimisin kuukauden ja johon mulla ei ois koulutusta, mä oisin lääkäri, koska sen homman mä jo osaan aika hyvin.

12.11.2012
Illan viritys: linssipata. Paketillinen punaisia linssejä, valkosipuli, yrteillä maustettua tomaattimurskaa ja lenkkimakkara. Lapset käyvät kannustamassa: "Mä otan TOSI vähän".

19.6.2012
"Sä oot tuhma, typerä pissa!" totesi Touko Jenniferille, kun ystävä halusi lainata lelua.

31.5.2012
-Hei äiti, alotitko sä karkkipäivän jo nyt!
-Eeen...
-Tänne on pudonnu yks nami. Se on tuolla tietsikan alla!
Jäin siis kiinni verekseltään, 3-vuotias salapoliisi (Touko) oli ovelampi.

19.2.2012
Kaapo: Mä aion säästää paljo rahaa. Aina ku mä nään kotona maassa rahan, mä nappaan sen tänne lompakkoon.

30.12.2011
Käävät leikkii kotia. Äiti menee töihin ja tuo pojat vahingossa sairaana tarhaan. Se on juuri lounaalla ravintolassa, kun saa puhelun, että pojat pitää hakea kotiin. Kanerva: Voihan vauva kuitenkin jäädä koko päiväksi tarhaan?"

22.12.2011
"Minä olin ulkona kiltisti ja nyt joulupukki tuo patikkia."

15.12.2011
"Äiti, sä saat varmaan tosi paljon lahjoja, kun sä oot ollu niin kiltti."

25.8.2011
Kurkunpäätulehduspotilas => "Tevetamppi tuvee!" Kohta neuvolaan + lekuriin tsekkaamaan varuiksi korvat.

15.7.2011
Ja te (jopa Kalle!) missaatte tämän: Karva-Kanerva, HeviGormitti ja Touko-Toukka räpäyttävät "Pienissä häissä".

13.5.2011
-Äiti, sinä olet pukeutunut tänään seepraksi!
-Joo, lainasin yhdeltä seeprakaverilta tätä, kun se pukeutuu tänään hevoseksi.
-Ai. Kuka se on?

29.4.2011
Kuumeinen 6-vuotias: "Mä en malta odottaa, että prinsessa saapuu!" Minun, joka on kasvanut Tiinojen ja Viisikoiden parissa, on vaikea ymmärtää tätä touhua.

3.4.2011
Kaapo 5 v. oli alusvaatekutsuilla: "Äiti, ne mustat alusvaatteet oli kyllä hienoimmat. Niistä ei näy niin paljon ihoa."

29.3.2011
Kaapon Mini Zhu Zhu Pets joutui muuttamaan isompaan kotiin, koska niiden isi ja äiti osti liikaa leluja eikä ne mahtunu enää niiden pieneen kotiin.

20.2.2011
"Äiti soitti, että maailmamme tuhoutuu. Aikakoneella pääsee avaruuteen."

4.2.2011
"Mä rakastan mun veljeä niin paljon, että ma annan sen pomppia mun mahan päällä"

1.12.2010
9 luukkua avattu. "Avaa, avaa!" sanoo Touko edelleen.

3.12.2010
Kanerva arvelee, että isä-lapsi-leirin yllätysvieras on Taivaan Isä. Saas nähdä, onko.

19.11.2010
Kanerva: Äiti, onko isi vai joku sun palvelija?

20.9.2010
Kanerva: Äiti, mä en haluis olla isona sellanen kaunis nainen vaan samanlainen kuin sinä!

13.9.2010
Kaapo pukeutuu Darth Mauliksi, tarvitaan kolme vilttiä, huivi ja kypärä. "Äiti, mä oon pimeän puolella, koska mä en näe mitään!"

27.5.2010
"Äiti, tässä kukkakimpussa on sinä ja sun työkaverit. Nyt sun ei tuu niitä ikävä."

5.1.2010
"Friisilä on liian kallista meille." Kanerva 5 v.

16.11.2009
"Vankilassa on paremmat ruuat kuin kotona, mutta siellä täytyy syödä aina kaikki."

9.10.2009
"Äiti, mulla on nääkä." "Äiti laittaa ihan kohta ruuan." "No, mä voin syödä vaikka tätä peittoo."

5.9.2010
3-vuotias Kaapo kertoi, että ne muuttaa Iinan kanssa isoon kotiin, Iina saa vauvan ja sitte ne hoitaa sitä yhdessä.

31.8.2009
Kanervan jalkapallokoulu ohi, huh. Touko istui syöttiksessä ja söi ekaa kertaa puuroa. Kaapolla on raaka (=arka) pippeli, kun se ei malta pyyhkiä. Käävät kasvaa.

4.6.2009
Kanervan ja Kaapon palikkakaupungin pahikset suunnittelee murtokeikkaa, jossa murretaan jalka.

12.2.2009
oppi, että koirapakaroinen = makuupussi (Kaapon kielellä)

8.12.2008
Olen Kanervan mukaan "sydän, enkeli, kukka, rusetti"

12.11.2008
Sain pienilltä posteljooneilta salaisia kirjeitä, joissa lukee "IKEA”.

No comments:

Post a Comment