Monday, August 05, 2013

Tallinna

Kesäloman ulkomaanreissu oli 22 h risteily Tallinnaan. Kuulostaa ehkä vaatimattomalta, mutta meille se oli iso juttu. Lähdimme torstai-iltapäivänä liikenteeseen bussilla ja ratikalla. Kävellessämme pysäkille Toukolaista kiukutti. ”Minä en jaksa kävellä sinne isolle laivalle!” Raukka luuli, että talsimme koko matkan satamaan.

Aloitimme laivamatkan buffasta, kylläpä olikin hyvää! Peittosi Viikkarin vastaavan 6-0. Lapsetkin malttoivat syödä pitkän kaavan mukaan.

Ruokailun jälkeen haimme Tax Freesta namia ja siirryimme hyttiin katsomaan piirrettyjä ja mässäilemään. Kävimme kyllä vähän kannellakin hengaamassa. Meillä oli mukava hytti: kaksi hyttiä oli yhdistetty niin, että meillä oli omassamme parivuode ja lasten huoneessa oli kaksi kerrossänkyä. Telkkujakin oli kaksi ja jääkaapissa saimme säilytettyä Taimin unimaidot.

T ja T menivät Miehen kanssa nukkumaan ja minä pääsin minidiskoon K&K:n kanssa. Kerrankin tunsin biisit: Frontside ollie, Tuulin Syntymäpäivä, Poika saunoo ja Gangnam style. Oli diskovaloja ja savua ja käävät kiipesivät tankoa pitkin kattoon. Käävät ottivat vielä iltadrinksut ja sitten suoraan petiin.

Aamulla olimme Tallinnassa. Laiva oli maissa 4,5 h ja ehdimme hyvin käyskennellä vanhassa kaupungissa, juoda Raatihuoneen torilla kokikset ja ostaa matkamuistot Nukupoodista. Söimme Hesessä ja palasimme laivalle.

Iltapäivän vietimme leikkihuoneessa ja uima-altailla. Laiva saapui satamaan, kävelimme Ruoholahteen ja matkustimme bussilla Tillinmäkeen. Tuntui, että olisimme olleet reissussa monta päivää!

Nyt on sitten käyty Ruotsissa ja Virossa, seuraavaksi sitten Espanjaan tai Kroatiaan.