Friday, April 22, 2011

Postia Käävältä ja asuntoasiaa

Usein iltaisin portaikkoon lennähtää salaperäinen lappunen.

"Isi sinä olet liian tiuka."
"Äiti sinä haiset pahalle."

Ja sitten loppuillasta sovittelevammin:

"Äiti minä rakastan sinua."
"Isi sinä olet hihana."

Joulukuussa, kun Kääpä sai oman huoneen, seinille ilmestyi lappuja.

"Kitosis Katjalle ja Kallelle kun annoitte minulle oman huoneen sain rauhan pojilta."

Mietin edelleen sitä asuntoa. Olen itse asunut seuraavissa kaupunginosissa:

1. Puistola, Helsinki
2. Maunula, Helsinki
3. Maunula, Helsinki
4. Myyrmäki, Vantaa
5. Hämeenkylä, Vantaa
6. Malmi, Helsinki
7. Otaniemi, Espoo
8. Lassila, Helsinki
9. Ymmersta, Espoo
10. Laaksolahti, Espoo

Mies puolestaan on asunut Etu-Töölössä, Münchenissä, Maunulassa, Kannelmäessä, Myllypurossa, Kalliossa, Kruununhaassa, Lassilassa, Ymmerstassa ja Laaksolahdessa.

Mihin me laittaisimme oman, yhteisen kotimme? Mistä me olemme kotoisin vai olemmeko mistään? Vai muutammeko vain sinne, missä rahat riittävät kuuteen huoneeseen ja keittiöön? Rahan riittäminenkin on vähän kaksipiippuinen juttu - lainaahan saa, mutta kuinka paljon sitä haluaisi ottaa? Ja toisaalta kuusi huonettakin on asia, josta voi tinkiä, jos alue on muuten mainio.

Toukolainen komentaa tuossa vieressä:
-Auta minua!
-Anna minulle!

Sellainenkin toive olisi, että Hesari saisi tulla postiluukusta suoraan sisään. Nyt sitä noutamaan.

No comments:

Post a Comment