Monday, May 02, 2011

Leikkiä

Tänään oli sitten Toukolainen kipeänä ja Minikääpäkin sai jäädä puolikuntoisena kotiin. Pojat hoitavat hamstereita, leikkivät Duploilla ja Zoobleilla ja rakentavat kaikkea pahvilaatikoista. Touko tekee palikkahommia ja palapelejä, leikkii autoilla ja junaradalla. Olkkari näyttää juuri siltä. Ja minä yritän tehdä töitä sohvannurkassa mutta nyt pidän pienen luovan tauon. Onneksi vaihdamme vuoroa puolilta päivin ja pääsen vuorostani toimistolle. On siellä ehkä hitusen seesteisempi tunnelma.

Eilen Minikääpä kurmuutti vähän pikkuveljeään. Muistutin, miten pientä veljeä pitää puolustaa ja hoitaa, eikä kiusata.

-Kun minä olin pieni äijä, Kanerva aina suojeli minua. Meillä on sellainen kuvakin, jossa Kanerva antaa minulle suukon.

Niin on, se kuva siis. Siinä Miniäinen on 6 kk ja Kääpä juuri täyttänyt 2 v. Eli saman ikäinen kuin Touko nyt. Saas nähdä, kuinka hellä ja huolehtiva isoveli siitä tulee.

Mies on ollut onnessaan, kun on päässyt pelailemaan uusia lautapelejään Käävän kanssa. Minikääpäkin oli aluksi mukana, mutta lompsi sitten nyreänä alakertaan:

-Minut myrkytettiin!

Miniäinen pääsi meidän Duplo-leikkiin eikä siinä myrkytetty ketään.

Yllättävän pirteitä lapset ovat olleet, vaikka aina 1-2 onkin kuumeessa. Mies oli käskenyt niiden leikkiä rauhallisia leikkejä ja sai napsaistua mainion kuvan, jossa kaikki kolme seisovat päällään sohvalla, niin rauhallisina että.

No comments:

Post a Comment